Yleiset sopimusehdot (GTC) ja peruutusehdot
Yleistä
Päivitetty 14.12.2022
Tervetuloa www.cosmeterie.fi-kaupan verkkosivuille!
Nämä yleiset toimitusehdot, sekä peruuttamisoikeus (jäljempänä "toimitusehdot"), säätelevät kauppaa Cosmeterie Suomi-verkkokaupan kautta. Nykyisessä versiossaan ne muodostavat sopimusperustan jokaiselle tilauksellesi www.cosmeterie.fi -kaupassa.
www.cosmeterie.fi -verkkokaupassa tavaroita tarjotaan myytäväksi Itävallan kuluttajasuojalain (KSchG) 1 §:n 1 momentin 2 kohdassa ja 1 §:n 3 momentissa tarkoitetuille kuluttajille sekä 1 §:n 1 momentin 1 kohdassa tarkoitetuille yrittäjille.
Cosmeterie Suomi on verkkokauppa eli niceshops GmbH-yrityksen verkkokauppaprosessien asiakas. niceshops-konserni on erikoistunut verkkokauppojen suunnitteluun ja logistiikkaan verkkokaupan alalla eri tuotesegmenteissä. www.cosmeterie.fi -verkkokaupan kautta tehtyjen tilausten sopimuskumppanisi on:
niceshops GmbH
Saaz 99
8341
Paldau
Itävalta
Sähköposti: suomi@cosmeterie.com
Puhelin: (+43) 720 303050
(jäljempänä "niceshops GmbH" tai "me").
Tekstissä esiintyvät käsitteet viittaavat yhtä lailla kaikkiin sukupuoliin.
Toimitusehtojen hyväksyminen ja niiden voimassaolo
Aina kun teet tilauksen www.cosmeterie.fi-kaupan sivuilla, hyväksyt nämä toimitusehdot ja niiden yksinomaisen voimassaolon.
Kaikkiin sinun ja niceshops GmbH-yrityksen välisiin liikesuhteisiin sovelletaan näitä ehtoja tilaushetkellä voimassa olevassa versiossa. Poikkeamat näistä toimitusehdoista tai ristiriitaisista liiketoiminta- tai ostoehdoista eivät tule osaksi sopimusta.
Voimme muuttaa näitä yleisiä ehtoja yksipuolisesti vain, jos se on tarpeen myöhempien vastaavuushäiriöiden poistamiseksi tai ehtojen mukauttamiseksi muuttuneisiin oikeudellisiin tai teknisiin puitteisiin. Tällainen myöhempi muutos ei voi aiheuttaa sinulle haittaa.
Asiakastili ja tilaaminen vieralijana
Voit joko rekisteröityä www.cosmeterie.fi -verkkokauppaan henkilökohtaisella asiakastilillä tai tehdä meiltä tilauksia vieralijana ilman asiakastiliä. Olet vastuussa siitä, että antamasi tiedot ovat aina täydellisiä ja oikeita.
Jos sinulla on asiakastili, voit päivittää tietojesi mahdolliset muutokset sitä kautta. Olet vastuussa kirjautumistietojesi luottamuksellisesta käsittelemistä ja suojaamisesta luvattomalta käytöltä. Jos epäilet valtuuttamattomien henkilöiden väärinkäyttäneen kirjautumistietojasi tai muita tietojasi, meille on ilmoitettava siitä välittömästi.
Hinnat
Kaikkien tuotteiden hinnat ovat kokonaishintoja. Ne sisältävät lakisääteisen arvonlisäveron. Voimassa olevat hinnat ovat aina tilaushetkellä ilmoitetut summat.
Maksu suoritetaan niceshops GmbH-yrityksen tilille valitsemasi maksutavan perusteella.
Joskus voimme käyttää teknisiä markkinointikeinoja tarjotaksemme sinulle henkilökohtaisia hintoja tai alennuksia automaattisen päätöksenteon perusteella. Tässä tapauksessa sinulle ilmoitetaan jokaisen tuotteen kohdalla tällaisesta mukauttamisesta.
Toimituskulut
Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimituskuluja. Tietystä tilaussummasta alkaen toimituskulut voidaan jättää pois. Ennen kuin päätämme tilauksesi, ilmoitamme sinulle tilauksestasi aiheutuvista toimituskuluista. Saat lisätietoja toimituskuluista täältä .
Käteismaksulla toimituksen yhteydessä maksettaessa kuljetuspalvelun tarjoaja veloittaa vielä lisämaksun palvelusta. Kuljetusyhtiö veloittaa tämän suoraan sinulta.
Kestotilaukset
Tarjoamme tietyille tuotteille kestotilauksia. Tilaamalla kestotilauksen annat meille toimeksiannon toimittaa tilatut tuotteet sinulle valittavissa olevin väliajoin (kestotilaustoimitukset). Jokaisesta kestotilaustoimituksesta veloitetaan vastaavat tuotteet ja toimituskulut valitsemasi maksutavan mukaan.
Kestotilaukset ovat toistaiseksi voimassa, eikä niillä ole vähimmäisaikaa. Peruutusajan päätyttyä kumpi tahansa osapuoli voi peruuttaa voimassa olevat tilaukset milloin tahansa syytä ilmoittamatta. Lähetä peruutukset osoitteeseen suomi@cosmeterie.com. Kestotilaustoimitukset, jotka ovat menneet valmisteluun ennen peruutusilmoituksesi vastaanottamista ja joista on lähetetty sinulle vastaava lähetysvahvistus, veloitetaan vielä.
Hinnan oikaisut: Tilaamiesi tuotteiden kustannuksia sekä toimituskuluja voidaan alentaa tai korottaa seuraavilla ehdoilla tulevia kestotilaustoimituksia koskien. Pidätämme oikeuden tehdä hinnanmuutoksia, jos meihin vaikuttaa kustannusten nousu tai kustannusten aleneminen, joka johtuu ulkoisista olosuhteista, joihin me emme voi vaikuttaa. Tällaisia olosuhteita ovat erityisesti muutokset laissa, muutokset valmistajien, tavarantoimittajien, kuljetuspalveluntarjoajien, ulkopuolisten palveluntarjoajien tai alihankkijoiden kustannuksissa, muutokset tuotanto- ja lisensointikustannuksissa, muutokset tarvitsemamme laitteiston tai ohjelmiston kustannuksissa, palkankorotukset sekä yleiset ja merkittävät muutokset kustannuksissa, jotka johtuvat taloudellisesta inflaatiosta tai deflaation vaikutuksesta. Tavaroiden hintojen muutoksia tapahtuu vain siinä määrin, mitä omat kustannuksemme tiettyjen tuotteiden osalta nousevat tai laskevat.
Saat sähköpostiisi tiedon tilaamiesi tuotteiden tulevista hintamuutoksista hyvissä ajoin ennen seuraavaa kestotilaustoimitustasi. Voit vastustaa tulevaa hintamuutosta tämän ajanjakson loppuun saakka peruuttamalla tilauksesi. Muussa tapauksessa ilmoitetut hintamuutokset katsotaan hyväksytyiksi.
Maksuehdot
niceshops GmbH hyväksyy verkkokaupassa luetellut maksutavat.
Toimitusehdot
Ellei toisin ole sovittu, toimitus tapahtuu ilmoittamaasi toimitusosoitteeseen tai noutopisteeseen.
Jos olet kuluttaja, riski tavaroiden katoamisesta tai vahingoittumisesta siirtyy sinulle (vasta sitten), kun sinä tai sinun valtuuttamasi kolmas osapuoli (joka ei ole rahdinkuljettaja) on ottanut tavaran haltuunsa.
Arvioitu toimitusaika on ilmoitettu ostoskorissa ja tilauksen yhteenvedossa. Emme ole vastuussa toimittajien, valmistajien tai toimituspalveluntarjoajien esteistä. Mikäli toimitus tai sovitun toimitusajan noudattaminen tulee mahdottomaksi olosuhteiden vuoksi, joista emme ole vastuussa, meillä on oikeus peruuttaa sopimus kokonaan tai osittain. Ilmoitamme tästä välittömästi. Vahingonkorvausvaatimukset ovat tässä tapauksessa poissuljettuja, ellei meidän voida osoittaa olevan syyllisiä. Sinulle ilmoitetaan mahdollisista toimitusrajoituksista ennen tilausprosessin alkamista.
Jos sinulle toimitetut tavarat osoittavat ilmeisiä kuljetusvaurioita, pyydämme sinua reklamoimaan välittömästi kuljetuspalvelun tarjoajalle ja ottamaan meihin yhteyttä. Reklamoinnin tai yhteydenoton epäonnistuminen ei vaikuta kuluttajien lakisääteisiin takuu- tai virhevastuuvaatimuksiin. Tällä tuetaan vaatimuksiamme kuljetuspalvelun tarjoajaa vastaan tai vedotaan näin vakuutusyhtiöön.
Voimme lisätä "ilmaisia tuotteita" tilaukseesi vapaaehtoisesti. Ilmaisiin tuotteisiin ei ole oikeutta. Jos peruutat sopimuksen, ne on myös palautettava.
Sopimuksen tekeminen
Ennen kuin lähetät tilauksesi lopullisesti, sinulla on mahdollisuus tarkistaa siinä mahdolliset virheet ja tarvittaessa korjata ne kohdassa "Tarkista tilaus". Klikkaamalla "Lähetä ja maksa" -painiketta viimeistelet tilauksesi ja teet sitovan tarjouksen sopimuksen tekemisestä niceshops GmbH - yrityksen kanssa. Olet sidottu tarjoukseesi kolmeksi päiväksi. Emme ole velvollisia hyväksymään tätä tarjousta.
Vahvistamme tarjouksesi vastaanottamisen antamaasi sähköpostiosoitteeseen (vastaanotto- tai tilausvahvistus). Tämä vahvistus ei tarkoita, että me hyväksyisimme tarjouksesi.
Tarjouksesi hyväksymistä ei myöskään lasketa, jos olet valinnut maksutavan, joka edellyttää ennakkomaksua tai joka kehottaa sinua veloittamaan tiliäsi välittömästi. Tämä johtuu siitä, että haluamme tarjota sinulle tällaisia maksuvaihtoehtoja palveluna, mutta meidän on ehkä mahdotonta hyväksyä tarjoustasi esimerkiksi toimitusongelmien tai tavaroiden puutteen vuoksi. Jos emme hyväksy tarjoustasi, hyvitämme välittömästi etukäteen maksamasi summat.
Voimme hyväksyä tarjoukset lähettämällä sinulle lähetys- tai sopimusvahvistuksen sähköpostitse tai lähettämällä sinulle tilaamasi tavarat. Tällä tarjouksesi hyväksymisellä ostosopimus on tehty.
Sopimuksen tekstin tallentaminen
Tallennamme sopimuksen tekstin eli sopimuksen tekemishetkellä voimassa olevat yleiset ehdot, mukaan lukien peruutusehdot ja tietosi tilausprosessista. Saat tilaustasi koskevan sopimustekstin antamaasi sähköpostiosoitteeseen.
Jos olet rekisteröitynyt asiakastilille, voit seurata tilauksiasi ja niihin liittyviä tietoja kohdasta "Omat tilaukset".
Eräpäivä ja omistuksen säilyttäminen
Korvausvaatimustemme eräpäivä alkaa aikaisintaan tavaran vastaanottamisesta ja viimeistään laskutuksesta. Jos vaateita ei ole maksettu neljäntoista päivän kuluessa, voimme vaatia 4 % vuodessa lakisääteistä viivästyskorkoa eräpäivästä lukien. Jos et ole kuluttaja, viivästyskoron määrä perustuu Itävallan kauppalain 456 §:ään.
Kaikki toimittamamme tavarat pysyvät omaisuutemme täyteen maksuun asti. Tavaroiden myyminen kolmannelle osapuolelle ennen täyden maksun suorittamista edellyttää ennakkolupaamme.
Jos et ole hyväksynyt tavaroita sovitulla tavalla (oletusarvoisesti hyväksyntä), meillä on oikeus joko varastoida tavarat, joista voidaan periä varastointimaksu 0,1 % kalenterivuoden bruttolaskusummasta tai osa siitä, tai ottaa lain mukaan toiminta omalla kustannuksellasi ja riskitalletus.
Peruuttamisoikeus
Tämä peruuttamisoikeus koskee vain, jos teet tilauksesi kuluttajana.
Peruuttamisoikeus
Kuluttajana sinulla on lakisääteinen oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Lakisääteinen peruutusaika alkaa päivästä, jona sinä tai sinun nimeämäsi kolmas osapuoli, joka ei ole rahdinkuljettaja, on saanut tavaran haltuunsa.
Laillisen oikeutesi lisäksi myönnämme sinulle pidennetyn peruuttamisoikeuden 16 päivällä tälle ajanjaksolle. Sinulla on siis yhteensä 30 päivää aikaa peruuttaa sopimus .
Käyttääksesi peruuttamisoikeuttasi sinun tulee ilmoittaa meille päätöksestäsi peruuttaa tämä sopimus selkeällä ilmoituksella (esim. postitse, puhelimitse tai sähköpostitse lähetetyllä kirjeellä).
Voit käyttää tähän peruutuslomakkeen mallia , mutta tämä ei ole pakollista. Peruutusajan noudattamiseksi riittää, jos lähetät peruuttamisoikeutesi käyttämistä koskevan ilmoituksen ennen kuin 30 päivän peruutusaika on umpeutunut.
Peruuttamisoikeus ei koske sopimuksia, jotka koskevat:
Palvelut, jos niceshops GmbH on tarjonnut palvelun kokonaisuudessaan. Kuitenkin vain, jos niceshops GmbH on alkanut täyttää sopimusta ennen peruuttamisajan päättymistä Itävallan etäkauppalain FAGG:n §:n 11 mukaisesti sinun nimenomaisesta pyynnöstäsi (§ 10 FAGG) ja sinä lisäksi joko
olet ennen palvelun tarjoamisen aloittamista tunnustanut, että menetät peruuttamisoikeutesi, kun sopimus on täytetty kokonaisuudessaan, tai
niceshops GmbH pyysi erityisesti vierailua korjaustöiden suorittamiseksi,
Tavarat tai palvelut, joiden hinta riippuu rahoitusmarkkinoiden vaihteluista, joihin niceshops GmbH ei voi vaikuttaa ja jotka voivat ilmetä peruuttamisajan sisällä,
Tuotteet, jotka on valmistettu asiakkaan toiveiden mukaan tai selkeästi räätälöityjä henkilökohtaisiin tarpeisiin,
Tavarat, jotka voivat pilaantua nopeasti tai joiden viimeinen käyttöpäivä pian ylittyisi (esim. pilaantuvat elintarvikkeet),
Tavarat, jotka toimitetaan sinetöitynä ja jotka eivät sovellu palautettavaksi terveydellisistä tai hygieniasyistä, jos niiden sinetti on poistettu toimituksen jälkeen (esim. hygienia- tai hoitotuotteet),
Tavarat, jotka ovat luonteensa vuoksi sekoittuneet erottamattomasti muihin tavaroihin toimituksen jälkeen,
alkoholijuomat, joiden hinnasta sovittiin sopimusta tehtäessä, mutta joita ei voida toimittaa ennen kuin 30 päivää sopimuksen tekemisen jälkeen ja joiden nykyinen arvo riippuu markkinoiden vaihteluista, joiden yli niceshops GmbH on ei vaikutusta,
Ääni- tai videotallenteet tai tietokoneohjelmistot toimitetaan suljetussa pakkauksessa, jos ne on avattu toimituksen jälkeen,
Sanoma- ja aikakauslehdet tai aikakauslehdet, lukuun ottamatta tilaussopimuksia tällaisten julkaisujen toimittamisesta,
Palvelut muihin kuin asumistarkoituksiin, tavaroiden kuljetukseen, moottoriajoneuvojen vuokraukseen ja ruokien ja juomien toimittamiseen sekä vapaa-ajan harrastuksiin liittyvät palvelut aina, kun sopimuksella on sovittu tietystä ajasta tai ajanjaksosta niceshops GmbH toimittaa sopimuksen,
sellaisen digitaalisen sisällön tarjoaminen, jota ei ole tarkoitus toimittaa fyysiselle tietovälineelle (esim. lataukset, e-kirjat, ...), jos niceshops GmbH on alkanut täyttää sopimusta (eli digitaalinen sisältö toimitettiin). Peruuttamisoikeus raukeaa kuitenkin vain niissä tapauksissa, joissa olet velvollinen suorittamaan sopimuksen mukaisen maksun, jossa olet myös
ovat nimenomaisesti suostuneet sopimuksen täyttämisen alkamiseen ennen peruuttamisajan päättymistä,
olet vahvistanut tietäväsi, että menetät peruuttamisoikeutesi sopimuksen täytäntöönpanon ennenaikaisen alkamisen seurauksena, ja
niceshops GmbH on toimittanut sinulle kopion tai vahvistuksen Itävallan FAGG:n pykälän 5 (2) tai 7 (3) kohdan mukaisesti.
Sinulla ei myöskään ole oikeutta peruuttaa kiireellisiä korjaus- tai huoltotöitä koskevia sopimuksia, joissa olet nimenomaisesti pyytänyt niceshops GmbH vierailemaan suorittamaan tämän työn. Peruuttamisoikeutta ei kuitenkaan suljeta pois muiden palvelujen osalta, joita et ole nimenomaisesti pyytänyt, tai toimitetuista tavaroista, joita ei välttämättä tarvita varaosina huoltoon tai korjaukseen.
Peruuttamisen seuraukset
Jos peruutat tämän sopimuksen tosiasiallisesti, kaikki suoritetut maksut palautetaan sinulle viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksesi vastaanottamisesta. Tämä koskee maksettuja toimituskuluja, mutta vain tilauksellesi tarjottujen halvimpien vakiotoimituskulujen määrään asti.
Käytämme hyvitykseen samaa maksutapaa, jota käytit alkuperäisessä maksussasi. Sinulta ei missään olosuhteissa peritä maksuja tästä korvauksesta. Voimme kieltäytyä hyvityksestä, kunnes olemme vastaanottaneet palautetut tavarat tai olet toimittanut todisteen, että tavara on palautettu.
Olet vastuussa vain tavaroiden arvon alentumisesta, joka johtuu muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan toteamiseksi tarpeellisesta käsittelystä.
Palautusaika: Sinun on palautettava tavarat viimeistään 14 päivän kuluessa siitä päivästä, jona ilmoitat meille tämän sopimuksen peruuttamisesta. Palautusaika täyttyy, jos lähetät tavarat takaisin ennen kuin 14 päivän palautusaika on umpeutunut. Ilmoitamme palautusosoitteen.
Peruutuksesta johtuvat palautukset ovat maksuttomia seuraavista maista:
Itävalta, Belgia, Bulgaria, Kypros, Tšekki, Saksa, Tanska, Viro, Espanja, Suomi, Ranska, Yhdistynyt kuningaskunta, Kreikka, Kroatia, Unkari, Irlanti, Italia, Liettua, Luxemburg, Latvia, Alankomaat, Puola, Portugali, Romania, Ruotsi, Slovenia, Slovakia
Palautuskulut muista kuin yllä olevista maista ovat asiakkaan itsensä kustannettavissa. Tämä tehdään liiketoiminnallisista, oikeudellisista ja logistisista syistä ja ilman minkäänlaista syrjintää.
Tarkemmat tiedot palautuksista löydät täältä.
Virhevastuu ja takuu
Virhevastuu : Ellei toisin mainita, sovelletaan yleisiä lakisääteisiä virhevastuumääräyksiä. Virhevastuu sinun aiheuttamistasi vioista on poissuljettu. Tämä pätee erityisesti epäasianmukaisen käsittelyn, virheellisen käytön tai luvattomien korjausyritysten tapauksessa.
Emme takaa, että verkkokaupassa julkaistut kuvat ovat identtisiä todellisuudessa toimitettujen tuotteiden kanssa.
Takuu: Siltä osin kuin tarjoamiemme tuotteiden valmistajat tarjoavat vapaaehtoisia takuita, kaikki tästä johtuvat vaatimukset tulee esittää suoraan valmistajaa vastaan. niceshops GmbH -yrityksen vastuu valmistajan takuun puitteissa on poissuljettu. Kuluttajana sinulla on oikeus saada tämä takuu saatavillesi kirjallisesti (esim. toimituksen liitteenä tai käyttöohjeessa) tai muulla pysyvästi saatavilla olevalla välineellä (esim. valmistajan antamat takuut eivät kuitenkaan rajoita lakisääteisiä takuuoikeuksiasi meitä kohtaan.
Vastuuvapauslauseke
Vahingonkorvausvaatimukset niceshops GmbH -yhtiötä kohtaan suljetaan pois, ellemme me tai sijaisedustajamme ole toimineet tahallisesti tai törkeällä huolimattomuudella.
Vastuu rajoittuu sopimuksen tekohetkellä tyypillisesti ennakoitaviin vahinkoihin.
Emme ole vastuussa yrityksille niiden menetetyistä voitoista.
Vastuu henkeen, ruumiiseen ja terveyteen kohdistuvista vahingoista, tuottamuksellisesta tai tahallisesta olennaisten sopimusvelvoitteiden rikkomisesta aiheutuneista vahingoista sekä tuotevastuulain mukainen vastuu säilyy ennallaan.
Emme ole vastuussa, jos emme pysty täyttämään sopimussuhteesta johtuvia velvoitteita olosuhteiden vuoksi, joista me tai edustajamme emme ole vastuussa. Tämä koskee muun muassa energian tai telepalvelujen saatavuuden puutetta sekä ylivoimaista estettä.
Tietosuoja
Tietosuojasäännökset löytyvät tietosuojalausekkeesta.
Sopimuksen kieli, sovellettava laki ja toimivalta
Sopimuksen tekemiseen käytettävissä oleva kieli on suomi.
Tähän sopimussuhteeseen sovelletaan Itävallan lakia, ja sitä käytetään sopimuksen perustana. Jos olet kuluttaja, tämä lainvalinta ei kuitenkaan saa johtaa siihen, että sinä menetät suojan, jonka asuinmaasi pakolliset määräykset tarjoavat sinulle (vrt. Rooma I-asetuksen 6 artiklan 2 kohta). Kansainvälistä tavarakauppaa koskevan Yhdistyneiden Kansakuntien yleissopimuksen (YK:n kauppasopimus) ja toiselle valtiolle siirtämisen soveltaminen on poissuljettua.
Jos et ole kuluttaja, yksinomainen oikeuspaikka on Graz, Itävalta.
Välimieslautakunta ja riitojenratkaisu verkossa
Annamme kuluttajille vaihtoehtoisen riidanratkaisumenettelyn seuraavalle vaihtoehtoiselle riidanratkaisuelimelle: https://www.ombudsstelle.at
Kuluttajilla on myös mahdollisuus ottaa yhteyttä EU:n verkkoriitojenratkaisualustaan: https://ec.europa.eu/odr
Voit myös lähettää valituksen suoraan meille osoitteeseen: suomi@cosmeterie.com